Viper SD4 je celokovové, jednomotorové, dvoumístné letadlo, dolnoplošné konstrukce s uspořádáním sedadel vedle sebe.
Trup letadla tvoří skořepinová příhradová konstrukce, tvořená výztuhami a duralovým potahem, kýlová plocha je integrální součástí trupu. Motorový prostor je od prostoru pro posádku oddělený ocelovou požární stěnou.
Je celokovového obdélníkového tvaru, s jedním hlavním a jedním pomocným nosníkem. Křídlo je vybavené křidélkem, elektricky ovládanou štěrbinovou vztlakovou klapkou ve třech polohách a palivovou nádrží. Konce křídel jsou opatřené kompozitovými wingletami.
Jsou klasického uspořádání. Vodorovné ocasní plochy tvoří průběžný stabilizátor s pravým a levým výškovým kormidlem, které jsou navzájem spojené předlohou řízení. Výškové kormidlo je vybavené vyvažovací ploškou ovládanou elektricky. Svislé ocasní plochy lichoběžníkového tvaru, tvoří kýlová plocha a směrové kormidlo.
Je uspořádaná se sedačkami vedle sebe a je překrytá čirým nebo tónovaným krytem, zabezpečujícím mimořádně dobrý výhled. Překryt kabiny se odklápí směrem nahoru a dozadu. Uzavírání kabiny je dvojbodové, ovládané dvěma závislými kličkami po stranách překrytu s možností jejího uzamčení. Kabina je vybavená dvěma, po stranách trupu umístěnými větracími otvory a je větraná náporem proudícího vzduchu nad přístrojovým panelem bez možnosti regulace průtoku vzduchu. Zvlášť v zimním období posádka ocení vyhřívání prostoru kabiny.
Je příďového tříkolového typu. Hlavní podvozek tvoří kompozitové pružiny, kola hlavního podvozku jsou brzděná hydraulickými kotoučovými brzdami. Brzdy jsou ovládané centrální pákou umístěnou na středovém panelu mezi pilotními sedačkami. Přední podvozek je odpružený gumovým provazcem a přední kolo je řiditelné. Kola podvozku jsou vybavená aerodynamickými kryty.
Je zdvojené, klasicky uspořádané. Výškové kormidlo a křidélka jsou ovládané přes soustavu táhel, směrové kormidlo lanky.
Viper SD4 je dodávaný s trojbodovými bezpečnostními pásy.
Palivová soustava je tvořena dvěma, v křídlech integrovanými uzamykatelnými nádržemi, opatřenými plováky palivoměru a odkalovacím ventilem, palivovým potrubím, hlavním palivovým ventilem, palivovým filtrem a elektrickým palivovým čerpadlem.
Do letadla je montovaný motor Rotax 912 ULS/S - čtyřtaktní čtyřválec typu boxer, hlavy válců jsou chlazené kapalinou a válce motoru, vzduchem. Motor je vybavený reduktorem a dvěma karburátory.
Na letadle je možné použít pevnou nebo za letu stavitelnou vrtuli. Dodávaná vrtule je volená vzhledem k dodanému typu motoru tak, aby z hlediska povolených otáček neomezovala provoz letadla při schválených režimech letu.
Viper SD4 obsahuje volitelné příslušenství, jako např. vlečné zařízení pro vlečení bezmotorových letadel se vzletovou hmotností 750 kg.
Výrobce:
Tomark Aero, s.r.o.
www.tomarkaero.com
Dealer v ČR:
FH Delta Air, s.r.o.
www.tomarkaero.cz
Telefon: +420 602 944 172 (for English and German),
nebo 603 308 868
E-mail:tomarkaero@seznam.cz
Copyright © 2021 · All Rights Reserved